Η ΜΕΛΙΤΖΑΝΟΣΑΛΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

Γεια σας! Με πήραν το κατόπι οι απόκριες και χάθηκα γιατί έπρεπε να συνοδεύσω το τρελαμένο παιδάκι μου σε αρκετά αποκριάτικα πάρτυ και εκδηλώσεις. Είδα πολλές, πάρα πολλές πριγκίπισσες, δρακουλίνες και βαμπιρίνες (ας όψεται η μόδα των αντίστοιχων ταινιών), σπανιόλες, ποπ-σταρς καθώς και άλλες τόσες στολές υπερηρώων, πειρατών, σαμουράι, ζόμπι και λοιπών τρομακτικών τεράτων. Άκουσα πλειστάκις το πουλάκι Τσίου, το gangnam style (το οποίο χορεύει με μεγάκη επιτυχία το πάιδί μου, τόσο καλά μάλιστα που κέρδισε και διαγωνισμό χορού με πρώτο βραβείο ...ένα μπαλόνι-υπερπαραγωγή!) και όλα τα υπόλοιπα λάτιν τραγούδια που παραδοσιακά ακούμε κάθε απόκριες. Νισάφι πια, μπούχτισα, αυτό έχω να σας καταθέσω! Αφήστε που επειδή δεν κατέχω το άθλημα του πετάγματος του χαρταετού, έχω αγχωθεί με την ιδέα. Άντε να περάσει και αυτό το τριήμερο να μπούμε σε ρυθμούς εθνικής επετείου και παρέλασης.
Για να συνοδεύσουμε το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας, έχω μία συνταγή παραδοσιακής μελιτζανοσαλάτας. Την έφτιαχνε η γιαγιά μου η Αμαλία και μας άρεσε πολύ γιατί έχει την καπνισμένη/καμμένη γεύση της μελιτζάνας και ωραία, λεία υφή. Γίνεται πολύ εύκολα και με λίγα υλικά. Χρειαζόμαστε:
1κιλο μελιτζάνες
2 σκελίδες σκόρδο
Περίπου 1/2 φλυτζάνι λάδι
2 κουταλιές σούπας ξύδι ή χυμό λεμονιού
Προαιρετικά μαϊντανό ψιλοκομμένο
Πλένουμε τις μελιτζάνες και τις σκουπίζουμε. Τυλίγουμε μία-μία μελιτζάνα σε αλουμινόχαρτο και τις ψήνουμε στο φούρνο μέχρι να μαλακώσουν. Αυτό που θέλουμε είναι η φλούδα τους να είναι καμμένη! Τις κόβουμε στη μέση και αφαιρούμε με κουτάλι την ψίχα τους. Τις πολτοποιούμε στο μούλτι με το σκόρδο και το αλάτι. Όταν γίνουν αλοιφή, προσθέτουμε λίγο-λίγο το λάδι. Στο τέλος προσθέτουμε το ξύδι ή το λεμόνι σε ποσότητα ανάλογη με τα γούστα μας. 
Τελειώνουμε, αν θέλουμε, με το μαιντανο.
Αν δεν μας ενδιαφέρει το νηστίσιμο του πράγματος, μπορούμε να βάλουμε μισή από την ποσότητα του λαδιού και 2-3 κουταλιές της σούπας μαγιονέζα.
Εσείς πώς περάσατε τις απόκριές σας?

8 σχόλια:

  1. Εκεί κάπου στα "λοιπά τρομακτικά τέρατα" να συμπεριλάβεις κι' εμάς... Αμαλία μας.
    Όσο για το "πουλάκι τσίου" άμα το πετύχω πουθενά "ξέμπαρκο" θα το "φάω" με καραμπίνα!! Τ' αυτιά μου. Έλεος.

    Εξαιρετική η μελιτζανοσαλάτα και είναι μεζές που λατρεύω και όπως έγραφα και προημερών στην Πέπη, έχω πολύ καιρό να φτιάξω.

    Καλό (και ξεκούραστο) 3ήμερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χα χα χα υπομονή Αμαλία μου, τελειώνουν οι απόκριες, του χρόνου πάλι!
    Εμείς ξεπεράσαμε το πουλάκι τσίου και τώρα ακούμε το πουλάκι τσίου superstar... είναι κάπως πιο υποφερτό :)
    Μ' αρέσει η καπνιστή γεύση της σαλάτας σου! Λιτή και νόστιμη!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ κορίτσια σας καταλαβαίνω εγώ που δεν μου αρέσουν κι όλα αυτά τα μασκαρέματα τι έχω περάσει, βέβαια εμείς δεν είχαμε πουλάκι τσιου είχαμε όμως "λαμπάντα" τη θυμάστε;;και Μπίγαλη!!!
    Μελιτζανοσαλάτα δεν έχω φτιάξει ποτέ κι είναι μέσα στα σχέδια μου να ψήσω τις μελιτζάνες στο BBQ, στα υπόψιν η συνταγή.
    Καλές Αποκριές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χα χα Πηνελόπη, σε φαντάζομαι παρέα με το μικρό σου...τερατάκι, εκείνος να χορεύει το περιβόητο πουλάκι κι εσύ να βράζεις στο ζουμί σου! Κάπως έτσι ήμουνα κι εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ερμιόνη, δεν έχω ακούσει αυτή τη νέα version αλλά θα προτιμήσω να το αποφύγω, αν βέβαια έχω τέτοια επιλογή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξανθή μου πως δεν τη θυμάμαι τη λαμπάντα, είχε κάψει καρδιές τότε! Τι χορός έπεφτε οπταν την ακούγαμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπομονή, σχεδόν τελείωσαν οι Απόκριες! Και αν δεν τα καταφέρεις με το χαρταετό, μπορείς πάντα να τα ρίξεις στον αέρα που δεν φυσούσε αρκετά...
    Πολύ νόστιμη η μελιτζανοσαλάτα! Ιδανικό συνοδευτικό στο σαρακοστιανό τραπέζι!
    Καλό τριήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα Αμαλία, για μελιτζανοσαλάτα προετοιμαζόμουν κι εγώ αύριο..Τα μεγάλα πνεύματα συναντιώνται..με χρονική απόσταση μιας βδομάδας??χιχι..Πάντα γευστικότατη,στο σπίτι μας δε μένει πάνω από μια μέρα..Καλό Σ/Κ, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή