Serial killers και...κέικ μπανάνας

Σε συνέχεια των αναγνωστικών μου περιπλανήσεων έφτασα -επιτέλους- και στο Jo Nesbo. Αισθανόμουν περίεργα που δεν είχα διαβάσει ακόμα κάτι δικό του, καθώς τον τελευταίο χρόνο έπεφτα πάνω σε πολύ συχνές αναφορές για το συγγραφικό-αστυνομικό του δαιμόνιο. Είμαι ένθερμη θαυμάστρια του λογοτεχνικού αυτού είδους, οπότε αποτελούσε μεγάλη παράλειψη για μένα να μην έχω έστω και μία αναγνωστική συνάντηση με τον εν λόγω κύριο και το δημιούργημά του, τον αστυνομικό Χάρι Χόλε. Όταν λοιπόν η προϊσταμένη μου (που όπως έχω ήδη εκμυστηρευτεί εκτελεί και χρέη δανειστικής βιβλιοθήκης), μου έφερε τη "Λεοπάρδαλη" κατάλαβα ότι έφτασε πια το πλήρωμα του χρόνου για να συναντηθώ επιτέλους με τον κόσμο της φινλανδικής αστυνομίας.
Ο Jo Nesbo γεννήθηκε το 1960 στη Νορβηγία. Η «Λεοπάρδαλη» είναι ένα από τα τελευταία βιβλία της σειράς με πρωταγωνιστή τον ντετέκτιβ Χάρι Χόλε και είναι η 10η περιπέτειά του. Ο εν λόγω ντετέκτιβ είναι σκληροτράχηλος μεν, ευαίσθητος δε, με αποτέλεσμα να καταφεύγει συχνά στην παρηγοριά του αλκοόλ και του οπίου (τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στο βιβλίο που διάβασα, γιατί δεν μπορώ να αναφερθώ σε κάποιο προηγούμενο). Το μυαλό του είναι κοφτερό και διεισδυτικό και αποδεικνύεται πολύ ανθεκτικός στις κακουχίες (κάτι σαν ένας φινλανδός James Bond που καταφέρνει και ξεγλυστρά από όλες τις επικίνδυνες καταστάσεις στις οποίες εμπλέκεται λόγω του κυνηγητού ενός -και περισσοτέρων ενίοτε- παρανοϊκού δολοφόνου). Η καταιγιστική πλοκή και οι δυνατοί χαρακτήρες είναι τα δύο βασικά πλεονεκτήματα του βιβλίου αν και η αφήγηση είναι ελαφρώς μακροσκελής, καθόλου όμως βαρετή. Τον κεντρικό ήρωα πλαισιώνουν πολλοί χαρακτήρες (με δύσκολα ονόματα!), οι οποίοι περιγράφονται γλαφυρά και ζωντανεύουν άνετα στη φαντασία.
Πολύ ενδιαφέρον μου φάνηκε αυτό το βιβλίο, με δυνατές ανατροπές και αιτιολογημένες αποκαλύψεις. Παρόλο δε τον τεράστιο όγκο του (η Νατάσα μόλις το είδε αναφώνησε έντρομη: "πω πω, η μαμά έφερε ένα βιβλίο-τούβλο!") το τελείωσα μέσα σε 4-5 μέρες. Ήταν πραγματικά εθιστικό!
 
 
Και τώρα ερωτώ: όταν διαβάζουμε ένα τόσο συναρπαστικό βιβλίο, δεν χρειάζεται και κάποιο γλυκό συνοδευτικό? Κάτι όμως που να μην απαιτεί πολύ χρόνο προετοιμασίας, καθότι, πού να αφήνεις τώρα το σασπένς στη μέση την ώρα που ο δολοφόνος καραδοκεί στις σκιές ψάχνοντας για το επόμενο ανυποψίαστο θύμα του; Σας έχω λύση εύκολη, νόστιμη και δοκιμασμένη: κέΙκ με μπανάνα! Υγιεινό, εύγεστο, γρήγορο, με λίγα υλικά και ελάχιστο κόπο, νομίζω καλύψαμε τα πάντα! Η συνταγή προέρχεται από ένα γαλλικό site και έχει γίνει μία από τις αγαπημένες μου.

Τα υλικά για μία μακρόστενη φόρμα είναι:
150 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις στο οποίο προσθέτουμε και ένα κουταλάκι του γλυκού μπέκιν πάουντερ
50 γρ. λιωμένο βούτυρο
2 αυγά
3 ώριμες μπανάνες
4 κουταλιές σούπας γάλα
125 γρ. ζάχαρη
1 κουταλάκι γλυκού κανέλλα
Με ένα πιρούνι λιώνουμε καλά τη μία μπανάνα και προσθέτουμε τη ζάχαρη μέχρι να γίνει το μίγμα σαν πολτός. Στη συνέχεια προσθέτουμε και τις άλλες μπανάνες και ανακατεύουμε καλά με σύρμα στο χέρι ή (αν θέλουμε) στο μίξερ. Προσθέτουμε στο μίγμα το λιωμένο βούτυρο, τα αυγά και στο τέλος το αλεύρι και την κανέλλα. Ρίχνουμε το μίγμα σε βουτυρωμένη και αλευρωμένη μακρόστενη φόρμα κέικ και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 35 λεπτά.

13 σχόλια:

  1. Λατρεύω κι εγώ τα αστυνομικά, διάβασα τον Χιονάνθρωπο του Jo Nesbo και το λάτρεψα! Τώρα έχω στο κομοδίνο μου τον κοκκινολαίμη που περιμένει υπομονετικά, αλλά δεν το βλέπω σύντομα!!! Βάζω στα υπόψιν και αυτό που προτείνεις...
    Υπέροχο και το κέικ σου! Πρέπει να είναι πολύ μυρωδάτο!!!
    Καλό βράδυ κορίτσι, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βλέπω ότι όλοι κινούμαστε λογοτεχνικά στο ίδιο μήκος κύματος και πολύ χαίρομαι! Το κέικ είναι νόστιμο και γρήγορο!

      Διαγραφή
  2. και γω φαν του αστυνομικου μυθιστορήματος ειμαι και γενικα του μυστηριου!! τον νεσμπο τον ειχα πρωτοδιαβασει απο κατι βιβλία που εδιναν κατι καλοκαίρια οι εφημερίδες! και εγω την καμηλοπαρδαλη περιμενω να διαβασω εχω παρει σειρα στη βιβλιοθηκη! χαχα
    οντως το μασουλημα ειναι απαραίτητο για τετοια βιβλια, σε τρωει που σε τρωει η αγωνια να μη φας και εσυ κατι;;; τελειο το κεικ μπανανας! απ τα αγαπημενα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς καταλαβαινόμαστε!!! Το μασούλημα είναι απαραίτητο συστατικό της απολαυστικής ανάγνωσης ε???

      Διαγραφή
  3. Του Χάρι Χόλε δώσε του καφέ κι αλκοόλ, δεν θέλει τίποτε άλλο! Α, και περιπέτεια! Είναι καταιγιστικός ο Νέσμπο, δεν χωρά αμφιβολία!
    Λατρεύω τα γλυκά με μπανάνα, κάνει πολύ ωραία κέικ και ...καπκέικ!
    Που λες, όταν έχω μπει για τα καλά στην ανάγνωση ενός βιβλίου, δεν σταματώ να τρώω ή να πίνω (τσάι ή καφέ, όχι αλκοόλ!), και να τα τσιπς και να τα γλυκά, ή και πασατέμπος καμιά φορά! :-) (Αυτό πάντως είναι ωραίο θέμα συζήτησης: Τι μασουλάμε ενώ διαβάζουμε!)
    Πάντως αν θα σου άρεσε να συνεχίσεις να διαβάζεις σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία, θα σου συνιστούσα οπωσδήποτε την τριλογία του Στιγκ Λάρσον και τα βιβλία του Άρνε Νταλ!
    Καλό Σ/Κ και καλό μήνα από αύριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Dear Crispy, εγώ όταν διαβάζω, εκτός από τον καφέ που είναι δεδομένος, αρέσκομαι να μασουλίζω περισσότερο αλμυρά σνακς! Ποιος ξέρει γιατί, με εμπνέουν καλύτερα φαίνεται! Την τριλογία του Λάρσον τη διάβασα πριν...καταπιαστώ με το Νεσμπο, δεν μπορώ να πω ότι ξετρελλάθηκα για να είμαι ειλικρινής. Την άλλη πρότασή σου θα την αναζητήσω. Α, τώρα διαβάζω την "Παγωμένη πριγκήπισσα" της Σουηδής Camilla Lackberg (όπως βλέπεις το έχω ρίξει στη Βόρεια Ευρώπη μετά μανίας), ακόμα όμως είμαισ την αρχή και δεν αποτολμώ κριτική, θα επανέλθω όταν το ολοκληρώσω. Παρεμπιπτόντως, υπάρχει κάποιος...τίτλος σπουδών του τύπου: "Μελέτη της Σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνίας"? Μήπως εμπλούτιζα το βιογραφικό μου!

      Διαγραφή
  4. Προσωπικά έχω μείνει πολύ πίσω σε ότι αφορά το αστυνομικό λογοτεχνικό μυθιστόρημα και τώρα με βάζεις "στα αίματα" Αμαλία μου.

    Όσο για το κεκάκι με μπανάνα, πάντα είναι αγαπητό ειδικά στους πιο μικρούς καταναλωτές.

    Καλό και ξεκούραστο Σαββατοκύριακο εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηνελόπη, πάντα έχει ενδιαφέρον το μυστήριο, έστω και λίγο τραβηγμένο!

      Διαγραφή
  5. Χμ με βλεπω να αγοραζω το βιβλίο και να φτιάχνω και το κέικ για να το τσιμπολογώ παραλλήλως!

    καλό μηνα :)
    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό μήνα! Και αν το επιχειρήσεις...καλή ανάγνωση (περιμένω εντυπώσεις!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις βγήκε αο τον φούρνο το κεκάκι σου... αυτο που μενει ειναι να πάω αυριο να πάρω το βιβλιο χα χα!
      Νοστιμοτατο by the way :) Προσθεσα και λίγα καρύδια.

      Διαγραφή
    2. Πόσο χαίρομαι που σου άρεσε! Ωραία ιδέα τα καρύδια!

      Διαγραφή
  7. Η αλήθεια είναι ότι δεν διαβάζω αστυνομικά μυθιστορήματα αλλά το κεκάκι σου είναι υπέροχο!!!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή