ΛΙΜΝΗ ΚΟΜΟ

Λίγο πριν τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών διακοπών, λέω να βάλω κάποιους εξ υμών σε ταξιδιωτικό ...πειρασμό με αναρτήσεις για τις δύο από τις τρεις μεγαλύτερες λίμνες της Ιταλίας. Σε αυτή την ανάρτηση θα σας δώσω τις εντυπώσεις μου από τη λίμνη Κόμο και θα ακολουθήσει αντίστοιχα η λίμνη Ματζόρε.
Όπως έγραψα και στην προηγούμενη ανάρτησή μου, την άνοιξη βρεθήκαμε στο Μιλάνο. Αρχικά αυτή την πόλη δεν την είχα σε μεγάλη εκτίμηση από ταξιδιωτικής πλευράς αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι δεν είχα δίκιο!
Ξεκινώντας την οργάνωση του ταξιδιού, διαπίστωσα ότι σε πολύ κοντινή απόσταση από το Μιλάνο βρίσκονται όχι μία, όχι δύο, όοοοχι τρεις αλλά τέσσερις λίμνες (σαν τα παιδιά του Πειραιά ένα πράγμα!).
Οι τρεις είναι ιταλικές (Ματζόρε, Γκάρντα και Κόμο) και η μία ελβετική (Λουγκάνο).
Ανακοίνωσα τα αποτελέσματα των ερευνών μου στη Νατάσα, ενθουσιάστηκε με την προοπτική τόσης βαρκάδας και έψαξα να μάθω πως θα μπορούσαμε να δούμε από κοντά κάποιες από αυτές τις λίμνες. Στην πορεία διαπίστωσα ότι δεν χρειαζόταν ιδιαίτερη προετοιμασία καθώς οι δύο τουλάχιστον, τις οποίες εμείς επισκεφθήκαμε, είναι πανεύκολα προσβάσιμες από το Μιλάνο με τραίνο και η διαδρομή δεν διαρκεί πάνω από 1 ώρα!
Τα σιδηροδρομικά εισιτήρια είναι πολύ προσιτά (περίπου 14€ με επιστροφή) και φτάνοντας στις λίμνες μπορείς να επισκεφθείς πολλά χωριά-κωμοπόλεις που βρίσκονται στις όχθες τους χρησιμοποιώντας τα πολυάριθμα μικρά τουριστικά πλοιάρια που πραγματοποιούν συνεχή δρομολόγια.  Πρακτικά λοιπόν όλα είναι εύκολα και απλά, αρκεί να επιλέξεις τη λίμνη!
Όπως προείπα εμείς πήγαμε στις δύο λίμνες, τη μία μέρα στην Κόμο και την άλλη στη Ματζόρε. Ειλικρινά δεν μπορώ να πω ποια μου άρεσε περισσότερο, δυστυχώς-ευτυχώς τα τοπία ήταν ονειρεμένα και στις δύο περιπτώσεις...
Συμπερασματικά μπορώ να πω ότι η λίμνη Κόμο ήταν πιο γραφική, πολύχρωμη και τουριστική, ενώ η λίμνη Ματζόρε ήταν πιο μεγαλοπρεπής, γαλήνια και αριστοκρατική. Η καθεμία είχε τη δική της χάρη και άξιζαν εξίσου την επίσκεψη! Οι εικόνες που είδαμε κυριολεκτικά μας έμειναν στο μυαλό, πήραμε μάλλον υπερβολική δόση ομορφιάς όπως είπε η Νατάσα!
Πάνω στη λίμνη Κόμο (πληροφορίες θα βρείτε εδώ) υπάρχουν πολλές μικρές πόλεις που μπορείτε να δείτε και συνδέονται μεταξύ τους με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Αν κάποιος πάρει τραίνο από το Μιλάνο μπορεί να αποβιβαστεί σε δύο πόλεις της λίμνης, στο ομώνυμο Como και στη Varenna. Εμείς επιλέξαμε τη δεύτερη γιατί διάβασα ότι είναι πιο γραφική από το Como. Όντως είναι πολύ γραφική αλλά δεν έχω μέτρο σύγκρισης γιατί δεν είδα το Como ώστε να ξέρω με βεβαιότητα!
Μείναμε περίπου ένα δίωρο στη Varenna, κάναμε μία τέλεια βόλτα με τα πόδια σε όλη την εκεί παραλίμνια διαδρομή και μετά πήραμε ένα πλοιάριο και είδαμε το Bellagio (πάρα πολύ όμορφο και γραφικό), όπου φάγαμε νόστιμα ζυμαρικά (φυσικά!) και το εξίσου αξιόλογο Menaggio. Η εκδρομή μας ήταν υπέροχη και ο καιρός ευτυχώς σύμμαχος. Για του λόγου το αληθές, παραθέτω αρκετές φωτογραφίες και προσφέρομαι για οποιαδήποτε πρακτική πληροφορία σε περίπτωση που αποφασίσετε να δείτε τη λίμνη Κόμο εκ του σύνεγγυς!

Γραφικά δρομάκια στη Varenna

Φανταστείτε αυτή τη βεράντα καταπράσινη και σκιερή το καλοκαίρι!

Η παραλίμνια, ειδυλλιακή βόλτα στη Varenna

Η αποβάθρα των πλοιαρίων στο Belaggio

Γραφικά αρχοντικά ξεφυτρώνουν παντού

Μαγαζάκια με χειροποίητα γυάλινα αντικείμενα

Ζωηρά χρώματα

Ας δοκιμάσουμε και μία ιταλική παιδική χαρά!