ΜΟΣΧΟΣΤΑΦΙΔΕΝΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ

Με τη νηστεία δεν τα πάω καλά, το δηλώνω δημόσια! Αν και δεν είμαι ένθερμη οπαδός του κρέατος, έχω μεγάλη, τεράστια θα έλεγα, αδυναμία στα γαλακτοκομικά. Σε όλα τα γαλακτοκομικά δυστυχώς! Και το γαλατάκι μου το πίνω σαν καλό ...παιδάκι, και τα τυράκια τα τιμώ συχνά-πυκνά μέσα στην ημέρα, αλλά η μεγάλη μου αδυναμία, είναι το γιαούρτι. Στη ζωή μου πρέπει να έχω καταναλώσει τόνους γιαουρτιού και αποτελούσα ανέκαθεν οικογενειακό ανέκδοτο για αυτό μου το χαρακτηριστικό. Ο μπαμπάς μου όταν ήμουνα μικρότερη μου έλεγε γελώντας: ""Αντε να δω πότε θα σε παντρέψω να γλυτώσουμε και τα έξοδα των γιαουρτιών σου!".  Με αυτά τα διατροφικά γούστα μου ήταν πάντα δύσκολο να ασπαστώ τις επιταγές της νηστείας και έτσι αυτές για μένα περιορίζονταν μόνο στην Μεγάλη εβδομάδα. Κατά καιρούς όμως φτιάχνω αυτά τα νοστιμότατα κουλουράκια που, λόγω υλικών είναι νηστίσιμα και ταιριάζουν με το πνεύμα της Σαρακοστής για όποιον ακολουθεί τη νηστεία.
Για μία δόση χρειαζόμαστε:
4 κούπες αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 πρέζα αλάτι
1 1/2 κουταλάκι σόδα σκόνη
2 κουταλάκια κανέλα
Λίγο γαρύφαλλο
Λίγο μοσχοκάρυδο
1 κουταλιά κακάο
1/2 κούπα ελαιόλαδο
1 κούπα πετιμέζι
2 κουταλιές κονιάκ
4 κουταλιές χυμό πορτοκάλι
1/2 κούπα σταφίδες
Κοσκινίζουμε το αλεύρι με τη σόδα, το αλάτι και τα μυρωδικά. Στο μούλτι χτυπάμε όλα τα υπόλοιπα υλικα εκτός από τις σταφίδες. Προσθέτουμε στο μίγμα το αλεύρι και ζυμώνουμε μέχρι η ζύμη να γίνει μαλακή και εύπλαστη. Στο τέλος προσθέτουμε τις σταφίδες. Πλάθουμε τη ζύμη σε κορδόνια και την κόβουμε σε κομμάτια. Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 20 λεπτά περίπου.

9 σχόλια:

  1. Καλημέρα...λαχταριστά τα μπισκότα σου!!! Τα λιμπίστικα πρωί πρωί κι ας με ταλαιπωρεί η ίωση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή εβδομάδα Αμαλία μου!!
    Με το κρέας κι εγώ δεν είμαι τόσο φίλη, αλλά όπως κι εσύ τα γαλακτοκομικά τα τιμώ δεόντως!!
    Πολύ ωραία τα μπισκότα σου, φαντάζομαι πόσο αρωματικά θα είναι με όλα αυτά τα καλούδια που έχουν μέσα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχω την εντύπωση ότι ελάχιστοι πια νηστεύουν όλη τη Σαρακοστή (προσωπικά μόνο τη μαμά μου ξέρω!!).
    Ήδη φωτοτύπησα τη συνταγή των κουλουριών σου καθότι λατρεύω τα νηστίσιμα κουλούρια και μπισκότα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι εγώ αγαπώ πολύ τα γαλακτοκομικά και δύσκολα τα αποχωρίζομαι!
    Τα σταφιδοκουλουράκια σου φαίνονται υπέροχα και είμαι σίγουρη ότι είναι ιδανικό σνακ για μικρούς και μεγάλους!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Περαστικά Κική μου και γρήγορα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σου Ερμιόνη! Μυρωδάτα είναι τα κουλουράκια πράγματι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Crispy, ούτε εγώ είμαι της νηστείας, γενικώς δεν αντέχω τους περιορισμούς και ειδικότερα αυτή την εποχή που με...περιορίζουν διάφορα λόγω κρίσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αναστασία, ωραία είναι τα κουλουράκια και αρέσουν γενικά και στα παιδιά, αν και σίγουρα δεν φτάνουν αυτά που έχουν σοκολάτα και τα προτιμούν πολύ περισσότερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχω ένα μπουκαλάκι πετιμέζι που το κρατούσα για να κάνω κεϊκ με σταφίδες και πορτοκάλια, αλλά με έβαλες σε σκέψεις με τούτα τα μπαστουνάκια σου Αμαλία μου, καθώς εμείς οικογενειακώς έχουμε "λατρεία" στα μπισκότα πάσης φύσεως.
    Καλοφαγωμένα, τώρα πια φαντάζομαι...
    Καλό μεσημέρι εύχομαι και σε άλλα ωραία ταξίδια σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή